Aktualności Lean

 

Aplikacja Sherlock Waste - znajdź i usuń marnotrawstwa

 Dodano: 2017-07-10
/Artykuł partnerski/ Ostatni krok Strategii Lean (stworzenie systemu doskonalenia, w którym praca = praca + myślenie) to krok, który polega na ciągłym doskonaleniu poprzez identyfikację i eliminację marnotrawstw i rozwiązywanie problemów (Kaizen). Cały wysiłek organizacji musi skupić się na utrzymaniu efektów transformacji — to moment, w którym doskonalenie wbudowywane jest w biznes i codzienną aktywność, angażując wszystkich we wspólne wygrywanie.
Na tym etapie kluczowe jest stworzenie własnego systemu/procesu rozwiązywania problemów – nieustannej identyfikacji i eliminacji marnotrawstw.

Firma Leanpassion, autor strategicznego podejścia do Lean, bazując na 12-letnim doświadczeniu, wypracowała nowe rozwiązanie – aplikację Sherlock Waste. Aplikacja zapewnia technologiczne wsparcie w identyfikacji i eliminacji marnotrawstw – pozwala wszystkim pracownikom na bieżąco raportować marnotrawstwa, dodawać pomysły na ich rozwiązania, w łatwy sposób zarządzać nimi i głosować na najlepsze pomysły zgłoszone przez innych użytkowników. Każdy zidentyfikowany problem można dokładniej opisać, dodając kategorie (9 muda). 

Użycie Sherlock Waste zwiększa prawdopodobieństwo trwałości zmiany, ułatwiając stanie się Lean, angażując wszystkich pracowników poprzez wykorzystanie technologicznych rozwiązań i elementów grywalizacji.

Aplikacja Sherlok Waste Wierzymy, że to pracownicy najlepiej wiedza jak usprawniać proces, dlatego chcąc im to ułatwić, eliminujemy wysiłek związany z opisaniem znalezionych marnotrawstw, dodawaniem pomysłów czy prezentacje wszystkiego w transparentny dla wszystkich sposób – wszyscy widzą, gdzie marnujemy czas i mogą pomóc rozwiązać problem. Dla pracowników proces zgłaszania problemów jest jeszcze prostszy i przejrzysty, dając im poczucie realnego wpływu na losy firmy. Managerowie mogą w łatwy sposób ocenić, który problem dotyczy największej ilości osób, na co marnujemy najwięcej czasu, który pomysł jest najwyżej oceniany i jaki wysiłek wiąże się z jego implementacją.

W takich warunkach aż chce się pracować – każdy czuje się ważny i wie, że jego zdanie się liczy. Praca polega nie tylko na mechanicznym wykonywaniu obowiązków, ale też na obserwacji i dostrzeganiu możliwości do doskonalenia.

Razem z Sherlock Waste każde marnotrawstwo zostanie zauważone, a proces będzie podlegać ciągłemu doskonaleniu.

Sherlok Waste w poszukiwaniu marnotrawstw

Aplikacja dostępna jest na urządzenia mobilne oraz desktop. Sprawdź możliwości aplikacji.
Leanpassion


Pozostałe aktualności Lean

  • Inżynieria Jakości - przyszłość, sukces, satysfakcja: relacja z konferencji

    inzynieria-jakosci-przyszlosc-relacja

    11 stycznia odbyła się w murach Wydziału Inżynierii Materiałowej i Metalurgii Politechniki Śląskiej, konferencja „Inżynieria Jakości – Przyszłość, Sukces, Satysfakcja”. Konferencja świadomie łącząca trzy światy, a wśród wystąpień także te, które dotyczyły stosowania Lean Management w służbie jakości.

  • Seminarium dla firm usługowych - zapowiedź

    zapowiedz-seminarium-uslugi-plan-doskonalenia

    Zapraszamy reprezentantów firm usługowych na seminarium, podczas którego zostaną pokazane efekty działania Kaizen - kultury ciągłego doskonalenia, która w branży usługowej uwalnia ukryty potencjał firmy. Coraz trudniejszy rynek pracownika i bardziej wymagający klienci generują każdego dnia potrzeby zmian wewnątrz organizacji. Ciągła, ukierunkowana przez firmę zmiana, jest na te potrzeby odpowiedzi ...

  • V Konferencja Service Process Improvement Network - zapowiedź

    v-konferencja-spin-2018

    Stowarzyszenie SPIN (Service Process Improvement Network) zaprasza na V Otwartą Konferencję, zorganizowaną dla tych, którzy pragną doskonalić procesy biurowe. Kraków - miejsce, w którym intensywnie rozwija się działalność usługowa, jest idealnym miejscem do budowy środowiska wymiany wiedzy i doświadczeń w tym zakresie. Konferencja stworzona przez pasjonatów i przygotowana dla pasjonatów ciągłego d ...

Komentarze





Śledź nas w social media Aktualności  
Inżynieria Jakości - przyszłość, sukces, satysfakcja: relacja z konferencji

11 stycznia odbyła się w murach Wydziału Inżynierii Materiałowej i Metalurgii Politechniki Śląskiej, konferencja „Inżynieria Jakości – Przyszłość, Sukces, Satysfakcja”. Konferencja świadomie łącząca trzy światy, a wśród wystąpień także te, które doty ...

Polecamy
Kalendarz konferencji Lean  
  Styczeń 2018  
PON WT ŚR CZW PT SOB NDZ
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930311234
PatronujemyŚledź nas na Facebooku