Aktualności Lean

 

Jaki problem staracie się rozwiązać? - zapowiedź książki

 Dodano: 2018-12-07
- art. promocyjny -
„Jaki problem staracie się rozwiązać?” To słowa najczęściej wypowiadane przez autentycznych sensei szczupłego zarządzania (Lean Management), toteż autor niniejszej książki Art Smalley wciąż słyszał je od swoich pierwszych mentorów w Toyocie.
Teraz Art zadaje czytelnikowi to samo pytanie, zachęcając do głębszego rozważenia jego znaczenia oraz możliwości podejmowania problemów w rozmaitych sytuacjach. W zasadzie każdy problem, z jakim mamy do czynienia, da się skutecznie rozwiązywać którymś z czterech sposobów: poprzez usuwanie usterek, eliminowanie odchylenia od standardu, osiąganie nowego stanu docelowego i wreszcie wprowadzanie innowacji.

W niniejszej książce autor przedstawia po kolei cztery typy problemów i sposoby ich rozwiązywania, omawiając odpowiednie metody i procedury znajdujące zastosowanie w różnych sytuacjach problemowych. Umiejętne posługiwanie się tymi czterema sposobami rozwiązywania problemów pozwala organizacji osiągnąć stabilność, utrzymać zyski i pewnie zmierzać do jej celów i wizji.

Przedstawiony model czterech sposobów rozwiązywania problemów może również posłużyć do autorefleksji menedżerom chcącym ocenić i zrozumieć zdolności rozwiązywania problemów, jakimi dysponują ich organizacje. A to prosta droga do zdolności radzenia sobie ze wszystkim, co staje firmie na drodze – z każdą przeszkodą, jaka oddziela ją od miejsca, w którym chciałoby się ją widzieć.

Książka 4 typy problemów - Art Smalley

W książce Cztery typy problemów i sposoby ich rozwiązywania czytelnicy znajdą odpowiedzi m.in. na następujące pytania:
  • Jak przejść od szybkiego usuwania nieprawidłowości do metodycznego rozwiązywania problemów, które rozwija pracowników i buduje zaawansowaną kulturę ciągłego doskonalenia.
  • Jakie są główne cztery typy problemów i w jaki sposób przystąpić do ich rozwiązywania. Owe typy obejmują wszystkie rodzaje wyzwań biznesowych, a Art ilustruje je przykładami zaczerpniętymi z rzeczywistych sytuacji.
  • Jakie są atuty i ograniczenia każdego sposobu rozwiązywania problemów.
  • Jakich metod użyć, by poprawnie zdefiniować problem i zidentyfikować cel usprawnień.
  • Jak szybko i w jakim cyklu należy podejmować działania w zależności od typu problemu.
Materiał został uzupełniony przeszło 60 ilustracjami obrazującymi treść książki.

„Wydaje się, że rozwiązywanie problemów jako umiejętność organizacji lub jednostki wciąż toczy się na pierwszym biegu albo, co gorsza, ześlizguje się na bieg wsteczny. Dlatego właśnie uważamy, że nadszedł czas, aby pomóc czytelnikom zapoznać się z nauką i sztuką skutecznego rozwiązywania problemów, by mogli sami posługiwać się nimi i wspomagać w tym innych”.

(Z przedmowy Johna Shooka)

Książka jest dostępna w księgarni leanbooks.pl

Wydawnictwo LEI


Pozostałe aktualności Lean

  • Zapowiedź: VII Konferencja SPIN

    zapowiedz-vii-konferencja-spin

    Stowarzyszenie SPIN (Service Process Improvement Network) zaprasza na VII Otwartą Konferencję, zorganizowaną dla tych, którzy pragną doskonalić procesy biurowe. Kraków - miejsce, w którym intensywnie rozwija się działalność usługowa, jest idealnym miejscem do budowy środowiska wymiany wiedzy i doświadczeń w tym zakresie. Konferencja stworzona przez pasjonatów i przygotowana dla pasjonatów ciągłego ...

  • Shop Floor Management, czyli o metodzie weryfikowania wyników organizacji angażującej wszystkich jej członków…

    shop-floor-manager-relacja

    14 grudnia 2018 w siedzibie Wyższej Szkoły Handlowej we Wrocławiu odbyło się IV spotkanie Lean Exchange Club organizowane przez firmę Lean Management Consulting Group. Wydarzenie zostało podzielone na 2 części- pierwsza to prelekcje zaproszonych gości; druga część to praktyczne warsztaty z udziałem uczestników spotkania.

  • Projekty Kaizen a zmiana kultury organizacyjnej firmy, czyli relacja z jubileuszowego XV Europejskiego Kongresu Kaizen

    xv-europejski-kogres-kaizen

    W dniach 28–29–30 listopada 2018 we Wrocławiu odbył się jubileuszowy XV Europejski Kongres Kaizen. Motywem przewodnim tegorocznego wydarzenia były przełomowe projekty Kaizen, które wpłynęły na zmianę kultury organizacyjnej firm. Kongres to trzy inspirujące dni wymiany wiedzy i doświadczeń w obszarze ciągłego doskonalenia.

Komentarze





Śledź nas w social media Aktualności  
Zapowiedź: VII Konferencja SPIN

Stowarzyszenie SPIN (Service Process Improvement Network) zaprasza na VII Otwartą Konferencję, zorganizowaną dla tych, którzy pragną doskonalić procesy biurowe. Kraków - miejsce, w którym intensywnie rozwija się działalność usługowa, jest idealnym mi ...

Polecamy
Kalendarz konferencji Lean  
  Styczeń 2019  
PON WT ŚR CZW PT SOB NDZ
31123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031123

Brak wydarzeń dla tego miesiąca

PatronujemyŚledź nas na Facebooku