Aktualności Lean

 

Jak technologia może wspierać transformacje Lean?

 Dodano: 2017-08-11
/Artykuł partnerski/ Połączenie Lean i technologii często przywodzi na myśl automatyzację, robotyzację, zastępowanie ludzi maszynami. Dla firmy Leanpassion „Technology supported Lean transformation” oznacza użycie technologii do wsparcia transformacji strategicznych – zarówno do analizy procesów, pomiaru satysfakcji pracowników jak i wprowadzenia stałego systemu identyfikacji i eliminacji marnotrawstw. Jest to możliwe dzięki wykorzystaniu dedykowanych tym zadaniom aplikacjom mobilnym.
Klienci mogą ich używać jako samodzielnego produktu lub jako elementu wspierającego cały proces transformacji Lean. Trzy aplikacje bowiem, to trzy filary wsparcia udanej transformacji. Mają one pomóc w ciągłym doskonaleniu, w utrwaleniu zmian oraz w identyfikacji i eliminacji marnotrawstw.

Analiza procesów

Pierwsza z nich – LPE (Lean Process Excellence) umożliwia empiryczną ocenę efektywności działań wraz z dokumentacją stanu obecnego. To technologia do kompleksowej analizy i podnoszenia produktywności. LPE ułatwia analizę procesów i identyfikację marnotrawstw, wykorzystując wbudowane w aplikację narzędzia Strategii Lean. Wszyscy uczestnicy tych działań dzięki temu rozumieją co dla klienta jest oczywistym lub ukrytym marnotrawstwem. Ten etap określany jest mianem konsensusu, ponieważ to ludzie samodzielnie analizują procesy i również sami wskazują, które wskaźniki i w jaki sposób będą w stanie poprawić.

Na tropie marnotrawstw

Sherlock Waste to kolejna propozycja technologiczna, która zwiększa prawdopodobieństwo trwałości zmiany. Angażuje ona wszystkich pracowników do stałej identyfikacji i eliminacji marnotrawstw. Pracownicy zaopatrzeni w tę aplikację przemieniają się w detektywów na tropie muda – każdy z nich może zgłaszać marnotrawstwa, sugerować rozwiązania problemów, a tym samym piąć się w rankingu na największego Sherlocka organizacji.

Monitoring satysfakcji i zaangażowania

Aplikacje mogą także pomóc w codziennym monitoringu satysfakcji i zaangażowania pracowników. Ułatwia to Keepylife at Work. Aplikacja ta pozwala reagować na sytuacje, które powodują niezadowolenie pracowników niemal od razu. Dzięki temu firma może sprawniej dbać o jeden z najważniejszych zasobów – ludzi.

Aplikacje mają jeszcze jedną ogromną zaletę: pozwalają na pełne zaangażowanie każdego uczestnika w proces zmiany. A poprzez swój grywalizacyjny charakter, sprawiają, że dążenie do bycia Lean może zacząć być postrzegane pozytywnie przez pracowników. Pozwoli im to na lepsze rozumienie Lean w organizacji, a nawet wzbudzenie w nich „Leanpasji”, czyli chęci do ulepszania działania firmy i poszukiwania najlepszych dla wszystkich rozwiązań, chęci do wspólnego wygrywania każdego dnia.

Nowe podejście do Lean

Aplikacje nadały nowy kierunek rozwoju i podstawę działania dla Leanovatiki – innowacyjnego podejścia do Lean. Pokusić się można o stwierdzenie, że nadały nowy kierunek ogólnie – Leannowację. Sposób dokonywania transformacji strategicznej nie zmienia swojej istoty, ale wykorzystuje szanse, które daje technologia. Firma Leanpassion poprzez te narzędzia przypomina również, że technologia ma pomagać ludziom, w myśl zasady human touch - technologia nie zastępuje człowieka, ale go wspiera. To technologia pozwala na maksymalizację efektów przy minimalizacji nakładów. I dlatego właśnie wsparcie technologiczne w transformacjach lean to prawdziwa leannowacja.

Leanpassion


Pozostałe aktualności Lean

  • Inżynieria Jakości - przyszłość, sukces, satysfakcja: relacja z konferencji

    inzynieria-jakosci-przyszlosc-relacja

    11 stycznia odbyła się w murach Wydziału Inżynierii Materiałowej i Metalurgii Politechniki Śląskiej, konferencja „Inżynieria Jakości – Przyszłość, Sukces, Satysfakcja”. Konferencja świadomie łącząca trzy światy, a wśród wystąpień także te, które dotyczyły stosowania Lean Management w służbie jakości.

  • Seminarium dla firm usługowych - zapowiedź

    zapowiedz-seminarium-uslugi-plan-doskonalenia

    Zapraszamy reprezentantów firm usługowych na seminarium, podczas którego zostaną pokazane efekty działania Kaizen - kultury ciągłego doskonalenia, która w branży usługowej uwalnia ukryty potencjał firmy. Coraz trudniejszy rynek pracownika i bardziej wymagający klienci generują każdego dnia potrzeby zmian wewnątrz organizacji. Ciągła, ukierunkowana przez firmę zmiana, jest na te potrzeby odpowiedzi ...

  • V Konferencja Service Process Improvement Network - zapowiedź

    v-konferencja-spin-2018

    Stowarzyszenie SPIN (Service Process Improvement Network) zaprasza na V Otwartą Konferencję, zorganizowaną dla tych, którzy pragną doskonalić procesy biurowe. Kraków - miejsce, w którym intensywnie rozwija się działalność usługowa, jest idealnym miejscem do budowy środowiska wymiany wiedzy i doświadczeń w tym zakresie. Konferencja stworzona przez pasjonatów i przygotowana dla pasjonatów ciągłego d ...

Komentarze





Śledź nas w social media Aktualności  
Inżynieria Jakości - przyszłość, sukces, satysfakcja: relacja z konferencji

11 stycznia odbyła się w murach Wydziału Inżynierii Materiałowej i Metalurgii Politechniki Śląskiej, konferencja „Inżynieria Jakości – Przyszłość, Sukces, Satysfakcja”. Konferencja świadomie łącząca trzy światy, a wśród wystąpień także te, które doty ...

Polecamy
Kalendarz konferencji Lean  
  Styczeń 2018  
PON WT ŚR CZW PT SOB NDZ
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930311234
PatronujemyŚledź nas na Facebooku