Baza wiedzy Lean

 

Lean w sektorach usług finansowych

W opublikowanym w 2011 roku przez firmę McKinsey&Company raporcie znalazło się wiele ciekawych wyników wprowadzania filozofii Lean. Analizy prowadzone były w sektorze usług finansowych.
Dość obszerny dokument wskazuje na to, że Lean management świetnie wpasowywuje się również w sektory usługowe, nieprodukcyjne między innymi takie jak bankowość. Wpływ z zastosowania Lean w tej branży jest dość imponujący, o czym świadczą wypowiedzi głównych zarządzających.

W raporcie znalazła się wypowiedz Richard’a Hemsley, dyrektora operacyjnego jednego z największych na świecie banku Royal Bank of Scotland, który wówczas nadzorował pracę wdrożenia lean. Wskazał on że wraz z upływem czasu zyskano doświadczenie w działaniach Lean. Początkowy cel, którym był wzrost wydajności o 12 procent został podniesiony do 15 procent, a następnie do 20 procent. Obecnie udało im się w krótkim czasie osiągnąć ulepszenia o 30 procent. Dodatkowo, odnotowano wzrost zadowolenia klientów do 20 procent i wzrost zaangażowania pracowników o 25 procent.
Następie wypowiada się Jorge Ramirez del Villar , dyrektor operacyjny jednego z wiodących banków w Ameryce Łacińskiej, Banco de Crédito del Perú (Banco de Crédito del Perú (BCP)).Opowiada z wielką satysfakcją, że dzięki metodom lean, zauważył znaczące korzyści, wynikające z faktu iż w praktycznie każdym ze wskaźników oceny, widać poprawę o 30 procent lub 40 procent tak jak np. w redukcji czasu, kosztów, wzrostu jakości czy satysfakcji klienta.
Kolejno Thierry Pécoud dyrektor działu informatyki banku BNP Paribas opowiadział o wyjątkowym wyzwaniu jakim było wdrożenie lean do organizacji w dziale IT. Stwierdził, że dzięki zasadom Lean udało im się skrócić czas odpowiedzi dla stanowiska pomocy, wprowadzania na rynek aplikacji rozwoju i konserwacji tzw. ADM z 10 do 25 procent i jednocześnie zmniejszyła im się liczba występujących błędów w teście i podczas fazy uruchomienia z 20 do 45 procent (wykres nr 1).

Kilka instytucji finansowych odkryło, że dzięki wdrożeniu Lean procesy, które kiedyś wydawały się zbyt trudne do przekształcenia mogą przynieść znaczące ulepszenia.
Jeden z wielkich menadżerów inwestycyjnych deklaruje, że w jednym z jego działów tj. księgowości nastąpiło obniżenie kosztów o 30 procent, a poziom błędów w dokumentach spadł nawet o 75 procent.
Na Asset managera przypadało 11 funduszy, po wprowadzeniu technik leanowskich był on już wstanie zająć się 16 funduszami, dodatkowo błędy spadły o 75 procent, a całkowity czas raportowania spadł o 25 procent (wykres nr 2). To spowodowało uwolnienie 2,5 godziny dziennie dla każdego funduszu inwestycyjnego, umożliwiając im wywiązać się z terminów bardziej konsekwentnie i wpłynęło na poprawę terminowości ich pracy o ponad 40 proc.
Te zmiany razem pozwoliły instytucji zredukować opóźnienia o 40 procent i to spowodowało znaczący wzrost satysfakcji klienta.

Jak widać z powyższych informacji, wdrażanie metody Lean wpłynęło znacząco na poprawę sytuacji ekonomicznej wymienionych instytucji finansowych. Aby uzyskać więcej informacji o korzyściach płynących z zastosowania technik leanowskich, warto zapoznać się z pełnym raportem” Lean Management: New frontiers for financial institutions”, który jest dostępny w języku angielskim na stronie: http://www.mckinsey.com
AB


Przeczytaj również o Lean

  • Zarządzanie wizualne

    zarzadzanie-wizualne

    Visual Management - czyli zarządzanie wizualne. Jest to jeden z ważnych elementów filozofi szczupłego zarządzania. W krótkiej analizie tego narzędzia wskazane zostały powody dlaczego warto stosować VM.

  • 7 marnotrawstw – jak się nimi zająć

    7-marnotrawstw-jak-sie-nimi-zajac

    Jeśli wiemy już, czym jest 7 marnotrawstw, gdzie ich szukać i co może nam pomóc w ich eliminacji, to ustalmy jeszcze, kto powinien być zaangażowany w szukanie marnotrawstw? Odpowiedź na tak postawione pytanie jest jedna… wszyscy. Zaczynając od prezesa, który ciągnie całą załogę w stronę transformacji Lean, kończąc na podstawowym pracowniku, który podczas swojej pracy ma największą szansę na dostrz ...

  • Metoda A3

    metoda-a3

    A3 wedlug John Shook’a w książce „ Zarządzać znaczy uczyć”.  

  • Sprawna logistyka, a redukcja zapasów magazynowych

    sprawna-logistyka-a-redukcja-zapasow-magazynowych

    Redukcja bieżących zapasów jest jednym z etapów organizacji przedsiębiorstwa opartych na założeniach lean manufacturing. Zmniejszenie kosztów magazynowania osiągniemy między innymi przez usprawnienie procesów logistycznych. Jednym ze sposobów na oszczędności jest zlecenie organizacji logistyki firmie zewnętrznej.

Technologie wspierające Lean

PARTNERZY SEKCJI:

3DGence

Komentarze





Śledź nas w social media Aktualności  
IX Otwarta Konferencja SPIN - zapowiedź

Stowarzyszenie SPIN (Service Process Improvement Network) zaprasza na IX Otwartą Konferencję, zorganizowaną dla tych, którzy pragną doskonalić procesy biurowe.

Systemy sugestii rozbijane przez systemy motywacyjne - relacja

6 grudnia odbyło się w Wyższej Szkole Handlowej we Wrocławiu VIII Spotkanie Klubu Lean Exchange Club. Tym razem tematem przewodnim było działanie systemów sugestii. Siedemdziesięciu uczestników spotkania rozpracowywało działanie programów Kaizen, tak ...

Polecamy
Kalendarz konferencji Lean  
  Styczeń 2020  
PON WT ŚR CZW PT SOB NDZ
303112345
6789101112
13141516171819
20212223242526
272829303112

Brak wydarzeń dla tego miesiąca

PatronujemyWyszukiwarka
Śledź nas na Facebooku