Aktualności Lean

 

Czym są Leanspiratory? Pokażemy na przykładzie Lean Champions Cup

 Dodano: 2017-05-16
Poziom zaangażowania pracowników wprost przekłada się na wyniki biznesowe organizacji. Receptą na zmianę postaw jest transformacja, ale w jaki sposób przekonać do niej ludzi? Jednym ze sprawdzonych motywatorów i źródeł inspiracji do transformacji (Leanspiratorów) jest Lean Champions Cup (LCC), autorskie rozwiązanie firmy Leanpassion.
Lean Champions Cup to rywalizacja zespołów, która oparta jest na pucharowej walce drużyn piłkarskich (zespoły losują nazwy odpowiadające autentycznym ekipom futbolowym, które co roku walczą o najwyższe laury w Europie). Rozgrywki rozpisane są na kilka rund, a całość koordynuje ekspert Leanpassion. „Miarą sukcesu są konkretne wyniki, takie jak jakość, lead-time, produktywność i satysfakcja klienta” — wyjaśnia Grażyna Potwora, Transformation Expert w Leanpassion. „Pracownicy tworząc zespół, wcielają się w dostawcę konkretnego produktu. Uczestniczą w procesie dostarczania wartości klientowi końcowemu, a doskonaląc proces, w praktyce poznają, czym jest transformacja. Mogą się przekonać, że wpływ na proces może mieć każdy pracownik, a bez zaangażowania wszystkich jego uczestników trudno o osiągnięcie wspólnych celów” — dodaje. Całość kończy się ceremonią wręczania pucharów i medali oraz gotowością zespołu do zmiany.



W ciągu kilku minionych lat, Lean Champions Cup sprawdziło się w praktyce w wielu organizacjach (np. Polfa, DB Schenker, LOT, Raiffeisen Polbank, BNP Paribas czy Infosys BPO), będąc źródłem wiedzy i inspiracji. Dzięki niemu ludzie oswajają się z transformacją. Mogą przekonać się, że każdy ma wpływ na proces, a sama zmiana nie zmierza do tego, aby pracować więcej, lecz mądrze.

O LCC oraz innych Leanspiratorach można przeczytać więcej w katalogu Leanspiratorów na stronie Leanpassion.
mat. organizatora


Pozostałe aktualności Lean

  • Inżynieria Jakości - przyszłość, sukces, satysfakcja: relacja z konferencji

    inzynieria-jakosci-przyszlosc-relacja

    11 stycznia odbyła się w murach Wydziału Inżynierii Materiałowej i Metalurgii Politechniki Śląskiej, konferencja „Inżynieria Jakości – Przyszłość, Sukces, Satysfakcja”. Konferencja świadomie łącząca trzy światy, a wśród wystąpień także te, które dotyczyły stosowania Lean Management w służbie jakości.

  • Seminarium dla firm usługowych - zapowiedź

    zapowiedz-seminarium-uslugi-plan-doskonalenia

    Zapraszamy reprezentantów firm usługowych na seminarium, podczas którego zostaną pokazane efekty działania Kaizen - kultury ciągłego doskonalenia, która w branży usługowej uwalnia ukryty potencjał firmy. Coraz trudniejszy rynek pracownika i bardziej wymagający klienci generują każdego dnia potrzeby zmian wewnątrz organizacji. Ciągła, ukierunkowana przez firmę zmiana, jest na te potrzeby odpowiedzi ...

  • V Konferencja Service Process Improvement Network - zapowiedź

    v-konferencja-spin-2018

    Stowarzyszenie SPIN (Service Process Improvement Network) zaprasza na V Otwartą Konferencję, zorganizowaną dla tych, którzy pragną doskonalić procesy biurowe. Kraków - miejsce, w którym intensywnie rozwija się działalność usługowa, jest idealnym miejscem do budowy środowiska wymiany wiedzy i doświadczeń w tym zakresie. Konferencja stworzona przez pasjonatów i przygotowana dla pasjonatów ciągłego d ...

Komentarze





Śledź nas w social media Aktualności  
Inżynieria Jakości - przyszłość, sukces, satysfakcja: relacja z konferencji

11 stycznia odbyła się w murach Wydziału Inżynierii Materiałowej i Metalurgii Politechniki Śląskiej, konferencja „Inżynieria Jakości – Przyszłość, Sukces, Satysfakcja”. Konferencja świadomie łącząca trzy światy, a wśród wystąpień także te, które doty ...

Polecamy
Kalendarz konferencji Lean  
  Styczeń 2018  
PON WT ŚR CZW PT SOB NDZ
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930311234
PatronujemyŚledź nas na Facebooku