Aktualności Lean

 

Problemy niczyje, czyli logistyka w firmie produkcyjnej – relacja z seminarium

 Dodano: 2017-09-29
19 września odbyło się zorganizowane przez firmę LeanQ Team seminarium „Problemy niczyje, czyli logistyka w firmie produkcyjnej”. W gdańskim hotelu Focus Premium managerowie próbowali znaleźć odpowiedź na pytanie, kto właściwie w firmie produkcyjnej powinien zajmować się problemami dotyczącymi logistyki produkcji.
Celem spotkania była przede wszystkim wymiana doświadczeń z zakresu planowania produkcji i podziału odpowiedzialności za podejmowane decyzje. W trakcie seminarium uczestnicy mieli szansę przekonać się, że nie jest łatwo „przypisać” odpowiedzialności do jednego działu, ale podstawą jest współpraca między niemalże wszystkimi obszarami firmy produkcyjnej.

Jako, że seminarium miało charakter warsztatowy, uczestnicy nie tylko poznali najważniejsze narzędzia usprawniające współpracę miedzydziałową, ale mogli  też doświadczyć wspólnych prób upraszczania struktur procesów decyzyjnych czy podejmowania decyzji zależnie od zmieniających się parametrów dostaw. Każdy warsztat kończył się  dyskusją poprzedzoną przedstawieniem wypracowanych rezultatów przez reprezentantów grup roboczych.

Seminarium logistyczne

Uzupełnieniem seminarium były prezentacje managerów Iglotex S.A. oraz Black Red White S.A., którzy na przykładzie własnych doświadczeń pokazali, że zmiany w logistyce wpływają na pracę innych działów oraz z jakimi barierami i oczekiwaniami można spotkać się podczas wdrażania takich zmian.

Lean w logistyce

Patronem medialnym wydarzenia był branżowy portal „LeanCenter” oraz nowe wydawnictwo na rynku: „Logistics Manager”.

Już wkrótce zaprosimy na kolejne seminarium, tym razem dotyczące wdrażania Lean Service w firmach usługowych. Będzie to okazja do wymiany doświadczeń w doskonaleniu procesów usługowych i poznania metod efektywnego zarządzania przedsiębiorstwem usługowym.
Aleksandra Wiśniewska


Pozostałe aktualności Lean

  • Inżynieria Jakości - przyszłość, sukces, satysfakcja: relacja z konferencji

    inzynieria-jakosci-przyszlosc-relacja

    11 stycznia odbyła się w murach Wydziału Inżynierii Materiałowej i Metalurgii Politechniki Śląskiej, konferencja „Inżynieria Jakości – Przyszłość, Sukces, Satysfakcja”. Konferencja świadomie łącząca trzy światy, a wśród wystąpień także te, które dotyczyły stosowania Lean Management w służbie jakości.

  • Seminarium dla firm usługowych - zapowiedź

    zapowiedz-seminarium-uslugi-plan-doskonalenia

    Zapraszamy reprezentantów firm usługowych na seminarium, podczas którego zostaną pokazane efekty działania Kaizen - kultury ciągłego doskonalenia, która w branży usługowej uwalnia ukryty potencjał firmy. Coraz trudniejszy rynek pracownika i bardziej wymagający klienci generują każdego dnia potrzeby zmian wewnątrz organizacji. Ciągła, ukierunkowana przez firmę zmiana, jest na te potrzeby odpowiedzi ...

  • V Konferencja Service Process Improvement Network - zapowiedź

    v-konferencja-spin-2018

    Stowarzyszenie SPIN (Service Process Improvement Network) zaprasza na V Otwartą Konferencję, zorganizowaną dla tych, którzy pragną doskonalić procesy biurowe. Kraków - miejsce, w którym intensywnie rozwija się działalność usługowa, jest idealnym miejscem do budowy środowiska wymiany wiedzy i doświadczeń w tym zakresie. Konferencja stworzona przez pasjonatów i przygotowana dla pasjonatów ciągłego d ...

Komentarze





Śledź nas w social media Aktualności  
Inżynieria Jakości - przyszłość, sukces, satysfakcja: relacja z konferencji

11 stycznia odbyła się w murach Wydziału Inżynierii Materiałowej i Metalurgii Politechniki Śląskiej, konferencja „Inżynieria Jakości – Przyszłość, Sukces, Satysfakcja”. Konferencja świadomie łącząca trzy światy, a wśród wystąpień także te, które doty ...

Polecamy
Kalendarz konferencji Lean  
  Styczeń 2018  
PON WT ŚR CZW PT SOB NDZ
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930311234
PatronujemyŚledź nas na Facebooku